Death

Idg har jag varit med om något hemskt, eller kanske fint..
Vet inte vad jag tycker..
Jag vakade över en döende man på jobbet idag, jag var en av de som var där när han dog.
Jag var den som hörde hans sista rossliga andetag.
Jag är fruktansvärt rädd för döden själv, men som ändå ser på döden som en befrielse från mycket av det jordiska lidandet. Denna man som jag vakade över har haft en stroke och var förlamad på halva kroppen, han hade extrema smärtor från den sidan. Han hade till råga på allt även fått ett sår på hälen som var infekterat, vilket biidrog till ytterligare smärtor.
Han hade dessutom uppnått en ganska hög ålder, fått flytta in på ett äldreboende där han inte hade några bekanta.
Han behövde nu ha hjälp med allt, från att tvätta sig till att äta.
Är det inte då en befrielse att få lämna jordelivet?
Jag anser att det är det, men jag är själv livrädd för att dö..
Undrar själv över grunderna i mina resonemang.

Oj, nu blev det ett långt och allvarigt inlägg :/

Menmen..life most go on! (Ja, jag ser själv ironin i att använda det uttrycket.)
Jag ska träffa Anton i Nässjö idag, därefter ska jag åka till Vetlanda och hämta Joy.

Tänk på att ta tillvara på livet varje dag!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0